dilluns, 22 de febrer de 2016

CARACT. DEL CINQUECENTO


  CINQUECENTO


  INTRODUCCIÓ:
  Al llarg d'aquest termini, a l'art del Renaixement Italià, l'art es veurà obligat a adaptar-se a les normes que el decòrum imposi, circumstàncies derivades  del fet que la major part de les obres seran encàrrecs destinats a la decoració d'edificis religiosos.
Autors: Leonardo Da Vinci, Miquel Àngel o Rafael.

  ARQUITECTURA: 
Equilibri, austeritat, robustesa i predomini de l'arquitectura sobre la decoració són característiques principals de les edificacions Cinquecento classicistes (Barmante).
S'empren els volums amb un sentit plàstic, buscant el contrast i el joc mitjançant la conjugació de formes i el contrast de la llum.

  És una època de grans construccions i grans autors així mateix (S.XVI), durant aquest període es desenvoluparant els monuments més importants (La Basílica del Vaticà).


Mostres del seu tractament de l'arquitectura seran també l'enginyosa escala de la Biblioteca Laurenciana de Florència, el disseny urbanístic de la Plaça del Capitoli a Roma o la col · laboració que realitzarà al Palau Farnesio (model de palau romà, serà començat per Sangallo).Per finalitzar, cal destacar dins de la tendència manierista als arquitectes Vignola, el qual crearà a l'Església del Gesú, a Roma, un model posteriorment molt emprat i Andrea Palladio (artífex del recurs anomenat "ritme palladiano", destinat a aconseguir efectes de moviment i clarobscur, així com del Teatre Olímpic de Vicenza).
  ESCULTURA: 
 El autor més importantés Miquel Àngel (S.XVI), en ell es pot trobar diferents registres, desde aquells que es basen en regles clàssiques fins al manierisme, com "escultures inacabades".
David, és una de les seves escultures més conegudes (tipologia clàssica) i les seves caract. són forma intrínsica,monumentalitat, i el perfecte reconeixement de la anatomia.
  PINTURA:
Dues grans figures vindran a completar la llista de mestres renaixentistes, encara que aquesta vegada pel que fa a pintura es refereix: Leonardo da Vinci i Rafael, el primer dels quals serà el prototip absolut d'home del Renaixement (pintor, escultor, inventor, etc .).Les obres de Leonardo tenen un cert misteri (servir la tècnica del sfumato per embolicar les seves representacions d'una espècie de suggestiu vel difuminador) que les fa especialment suggestives, a més que el seu mestratge tècnica i l'enorme coneixement que té del cos humà li possibilitaran abastaraquell registre d'emocions que desitgi representar.































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada